Week 1 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Helmer Weterings - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Helmer Weterings - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Helmer

Blijf op de hoogte en volg Helmer

08 Mei 2014 | Canada, Toronto

De eerste week
Geen internet in het huisje.. dat is jammer. Het dichtstbijzijnde punt is ongeveer 5 km van mijn huisje vandaan. Pluspunt aan het huisje is toch wel dat het aan een meer ligt en er in elk (staff house) een kano beschikbaar is voor de studenten!
Internet gebruik ik in een restaurant in een dorpje.. kost me elke keer een ijsje! Haha :P
Ik ben nu nog een van de eerste maar over een paar weken zullen we met zo’n 20 studenten in het park zijn.
Ik zit hier met een aantal Canadese jongens in het huisje en die vroegen me op een gegeven moment hoe groot Nederland nou eigenlijk was. Na wat vergelijken is dat dus ongeveer twee keer zo groot als dit park…. Om je meteen even een idee te geven.
Maarja, Algonquin provincial park is toch wel het een na grootste provinciale park van Canada en het is de oudste. Het is hier begonnen als een plek waar houthakkers vooral white pines (pinus strobus) oogsten. Ze hebben hier ook een ‘’Loggings museum’’ waar via een wandeling word geshowd hoe het hier er vroeger aan toe ging. (foto’s)
En het mag dan Bijna Mei zijn…. Er ligt hier op sommige plekken nog gewoon 50 cm sneeuw en zijn de meren nog beloopbaar!!
Het is al wel erg snel aan het smelten en zal binnen een week of twee wel allemaal weg zijn.
Ik ben nu vooral bezig met het openzagen van paden, en we gaan nog een aantal bruggen bouwen/onderhouden.
Ik ga proberen een keer in de week naar mijn internet te kijken!!

  • 08 Mei 2014 - 19:40

    Mark Delepoort:

    Hoi helmi

    leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat de reis goed os verlopen en
    waneer je eerste wolfen en beren gaat zien ben benieuwd hoor gouw weer van je


    groetjes mark

  • 20 Mei 2014 - 12:35

    Tashina Toune:

    hoi lieverd
    Leuk om te lezen hopelijk maak je het nog steeds goed. Leuk die Kano's zo aan je huisje. Voorzichtig daaro en tot snel x

    Tsh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Helmer

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 2180

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 30 Juni 2014

Algonguin, Canada!

Landen bezocht: